8 ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ SOCIAL MEDIA MARKETING ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΑΣ

ActOnline Social media marketing

Χρειάζεστε βοήθεια για να ξεκινήσετε με την Social Media Marketing στρατηγική σας?

Ξέρετε τι πρέπει να περιλαμβάνει;

Ο σκοπός και οι στόχοι πρέπει να καθοδηγούν τη στρατηγική σας, για να σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε και να συνδεθείτε με τους πελάτες σας με επιτυχία. Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστώ μαζί σας ότι θα χρειαστεί να συμπεριλάβετε στη social media στρατηγική σας, έτσι ώστε να λειτουργεί από την πρώτη μέρα.

1. Προσδιορίστε τους επιχειρηματικούς σας στόχους (social media marketing – Identify Business Goals)

Κάθε κομμάτι της social media στρατηγικής σας εξυπηρετεί τους στόχους που έχετε ορίσει. Απλά δεν μπορείτε να κινηθείτε προς τα εμπρός αν πρώτα δε γνωρίζετε προς ποια κατεύθυνση κινείστε.ActOnline Social Media Marketing Strategy

Εξετάστε προσεκτικά τους στόχους που έχετε ορίσει για την επιχείρησή σας και αποφασίσετε πώς θέλετε να χρησιμοποιήσετε τα social media για να συμβάλουν στην επίτευξη τους.

Αναμφίβολα θα καταλήξετε σε αρκετούς στόχους, αλλά υπάρχουν μερικοί που όλες οι εταιρείες θα πρέπει να συμπεριλάβουν στη εμπορική τους στρατηγική. Η άνοδος της αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος, η διατήρηση και η επέκταση της πελατειακής βάσης και η μείωση του κόστους της εμπορικής διαχείρισης, είναι σημαντικοί στόχοι για κάθε επιχείρηση.

Σας προτείνω να επιλέξετε δύο πρωταρχικούς στόχους και δύο δευτερεύοντες, και να επικεντρωθείτε σε αυτούς. Έχοντας πάρα πολλούς στόχους σας αποσπά την προσοχή και είναι πολύ πιθανό να καταλήξετε στο να μην επιτευχθεί κανένας.

2. Ορίστε τους στόχους για το Marketing (social media marketing – Set Marketing Objectives)

Το να ορίσετε τους στόχους σας δεν είναι αρκετό αν δεν έχετε συγκεκριμένες παραμέτρους που καθορίζουν πότε έχει επιτευχθεί ο κάθε ένας από αυτούς. Για παράδειγμα, αν ένας από τους πρωταρχικούς σας στόχους είναι να δημιουργήσετε επισκεψιμότητα και πωλήσεις, πόσες επισκέψεις και πόσες πωλήσεις θα είναι αρκετές για να θεωρηθεί ότι έχει επιτευχθεί ο στόχος?

Οι εμπορικοί στόχοι καθορίζουν το πώς μπορείτε να πάτε από το σημείο Α (έναν ανεκπλήρωτο στόχο) στο σημείο Β (ένα στόχο που έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία). Κάντε τους στόχους σας Συγκεκριμένους, Μετρήσιμους, Εφικτούς, Σχετικούς και Χρονικά Προσδιορισμένους.

Χρησιμοποιώντας το προηγούμενο παράδειγμα, εάν ο στόχος σας είναι να δημιουργήσετε επισκέψεις και πωλήσεις, ένας ειδικός στόχος μάρκετινγκ μπορεί να είναι να αυξήσετε τις επισκέψεις στο site σας κατά 50%. Επιλέξτε ποιο εργαλείο παρακολούθησης (tracking) και ανάλυσης (analytics) θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να μετρήσετε και να αξιολογήσετε την πρόοδό σας.

Το να βάλετε ανέφικτους στόχους δεν είναι καλή ιδέα. Εάν έχετε θέσει ως στόχο την αύξηση των πωλήσεων κατά 1.000%, είναι αμφίβολο ότι θα τον πετύχετε. Επιλέξτε στόχους που μπορείτε να πετύχετε, δεδομένων των πόρων που διαθέτετε.

Είναι επιτακτική ανάγκη να προσαρμόσετε ένα χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειές σας. Πότε σκοπεύετε να πετύχετε το στόχο σας? Τον επόμενο μήνα? Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους?

Ο στόχος σας για την αύξηση των επισκέψεων 50% μπορεί να είναι συγκεκριμένος, μετρήσιμος, εφικτός και σχετικός, αλλά αν δεν ορίσετε μία προθεσμία για την επίτευξή του, οι προσπάθειές σας οι πόροι και η προσοχή σας μπορεί να οδηγηθούν προς άλλες κατευθύνσεις.

3. Προσδιορίστε τους ιδανικούς πελάτες (social media marketing – Identify Ideal Customers)

Εάν μια επιχείρηση πάσχει από χαμηλή συμμετοχή στα κοινωνικά της κανάλια επικοινωνίας, είναι συνήθως επειδή δεν έχει εντοπίσει το ακριβές ιδανικό προφίλ των πελατών της.

Καθορίζοντας την προσωπικότητα του πελάτη σας θα σας βοηθήσει να στοχεύσετε στους σωστούς ανθρώπους, στα σωστά σημεία, τον κατάλληλο χρόνο και με τα σωστά μηνύματα.

Όταν γνωρίζετε την ηλικία, το επάγγελμα, το εισόδημα, τα ενδιαφέροντα, τα προβλήματα, τα εμπόδια, τις συνήθειες, τις συμπάθειες, τις αντιπάθειες, τα κίνητρα και τις αντιρρήσεις του κοινού στο οποίο απευθύνεστε, τότε είναι ευκολότερο και φθηνότερο να στοχεύσετε σε αυτό μέσα από τα κοινωνικά ή άλλα δίκτυα.

ActOnline Social Media Marketing Strategy 3

Όσο πιο συγκεκριμένοι είστε, τόσο μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και εμπλοκή θα έχετε από κάθε κανάλι που χρησιμοποιείτε για να προωθήσετε την επιχείρησή σας.

4. Έρευνα ανταγωνισμού – κλάδου (social media marketing – Research Competition)

Όταν πρόκειται για social media marketing, η έρευνα αγοράς του κλάδου σας όχι μόνο σας κρατά ενήμερους για τις δραστηριότητές των ανταγωνιστών σας, αλλά σας δίνει και μια ιδέα για το τι λειτουργεί, έτσι ώστε να μπορείτε να ενσωματώσετε κάποιες από τις επιτυχημένες τακτικές και στις δικές σας ενέργειες.

Ξεκινήστε με την κατάρτιση ενός καταλόγου με τουλάχιστον 3-5 κύριους ανταγωνιστές. Αναζητήστε ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούν και αναλύστε τη στρατηγική περιεχομένου τους. Δείτε τον αριθμό των fans ή followers, τη συχνότητα αναρτήσεων και τις ώρες της ημέρας.

Επίσης, δώστε προσοχή στο είδος του περιεχομένου που δημοσιεύουν και το πλαίσιο (χιουμοριστικό, προωθήσεις προϊόντων/ υπηρεσιών, κλπ) καθώς και στο πως ανταποκρίνονται στους fans τους.

Η πιο σημαντική δραστηριότητα που πρέπει να προσέξουμε είναι η δέσμευση (engagement). Αν και οι διαχειριστές της σελίδας είναι οι μόνοι που μπορούν να υπολογίσουν το ποσοστό δέσμευσης σε μια συγκεκριμένη δημοσίευση, μπορείτε να πάρετε μια καλή ιδέα για το τι βλέπουν.

ActOnline Social Media Marketing Strategy 4

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι ψάχνετε τις τελευταίες 20-30 αναρτήσεις ενός ανταγωνιστή σας στο Facebook. Πάρτε το συνολικό αριθμό των δεσμεύσεων (engagements) για τις αναρτήσεις αυτές και διαιρέσετε τον με το συνολικό αριθμό των fans της σελίδας (οι δεσμεύσεις περιλαμβάνουν τα likes, comments, shares κλπ).

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το τύπο σε όλα τα κοινωνικά προφίλ των ανταγωνιστών σας (π.χ. στο Twitter, μπορείτε να υπολογίσετε retweets και favorites).

Λάβετε υπόψη ότι ο υπολογισμός έχει ως στόχο να σας δώσει μια γενική εικόνα για το πώς κινείται ο ανταγωνισμός ώστε να μπορείτε να συγκρίνετε τη δική σας μέθοδο απέναντι σε αυτόν.

5. Επιλέξτε Κανάλια και τακτική (social media marketing – Choose Channels and Tactics)

Πολλές επιχειρήσεις δημιουργούν λογαριασμούς σε κάθε δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, χωρίς να ερευνούν ποια πλατφόρμα θα φέρει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος. Μπορείτε να αποφύγετε τη σπατάλη χρόνου σε λάθος κατεύθυνση, χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες από το προφίλ των πελατών σας, για να καθορίστε ποια πλατφόρμα είναι καλύτερη για σας.

Αν οι ενδείξεις και οι πληροφορίες από τους πελάτες σας είναι ότι αυτοί δαπανούν το 40% του online χρόνου τους στο Facebook και το 20% στο Twitter, τότε ξέρετε ποιο είναι το πρωτεύον και ποιο το δευτερεύον κοινωνικό δίκτυο που θα πρέπει να επικεντρωθείτε.

Όταν οι πελάτες σας χρησιμοποιούν ένα συγκεκριμένο δίκτυο, σε αυτό θα πρέπει να είστε – όχι οπουδήποτε αλλού.

Η τακτική σας για κάθε κοινωνικό κανάλι βασίζεται στους στόχους σας καθώς και στις βέλτιστες πρακτικές για την κάθε πλατφόρμα.

ActOnline Social Media Marketing Strategy 5

Για παράδειγμα, εάν ο στόχος σας είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας και το πρωτεύον κοινωνικό σας δίκτυο είναι το Facebook, μία αποτελεσματική τακτική είναι η επένδυση σε διαφημίσεις Facebook ή προωθητικές καμπάνιες με το κατάλληλο περιεχόμενο, για να προσελκύσετε περισσότερο την προσοχή του κοινού σας και να το οδηγήσετε στις σελίδες του website σας.

6. Δημιουργήστε μια στρατηγική περιεχομένου (social media marketing – Create a Content Strategy)

Το περιεχόμενο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μια σχέση συμβίωσης: Χωρίς σημαντικό περιεχόμενο, τα social media δεν έχουν νόημα και χωρίς τα social media κανείς δε θα γνωρίζει το περιεχόμενό σας. Χρησιμοποιήστε τα μαζί για να πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Υπάρχουν τρεις κύριες συνιστώσες για μία επιτυχημένη στρατηγική περιεχομένου στα κοινωνικά μέσα: το είδος του περιεχομένου, ο χρόνος δημοσίευσης και η συχνότητα δημοσίευσης.

Το είδος του περιεχομένου που πρέπει να χρησιμοποιείτε σε κάθε κοινωνικό δίκτυο στηρίζεται στη μορφή και στο πλαίσιο. Μορφή είναι ο τρόπος που παρουσιάζετε την πληροφορία – κείμενο μόνο, εικόνες, σύνδεσμοι, video κλπ.

ActOnline Social Media Marketing Strategy 6

Το πλαίσιο ταιριάζει με την εικόνα της επιχείρησής σας και τις τάσεις της επιλεγμένης πλατφόρμας. Ανάλογα, το περιεχόμενό σας μπορεί να είναι αστείο, σοβαρό, ιδιαίτερα λεπτομερές και εκπαιδευτικό ή κάτι άλλο.

Υπάρχουν πολλές μελέτες που σας δίνουν μια συγκεκριμένη ώρα, που θα πρέπει να δημοσιεύσετε στα social media. Ωστόσο, προτείνω τη χρήση αυτών των μελετών ως κατευθυντήριες γραμμές και όχι ως κανόνα. Θυμηθείτε ότι το κοινό σας είναι μοναδικό, έτσι θα πρέπει να καταλήξετε στον κατάλληλο χρόνο μετά από δοκιμές που θα κάνετε εσείς.

Η συχνότητα δημοσιεύσεων είναι εξίσου σημαντική με το περιεχόμενο που μοιράζεστε. Δεν θα θέλατε να ενοχλεί τους fans ή τους followers σας, έτσι δεν είναι?

Το να ανακαλύψετε την τέλεια συχνότητα είναι ζωτικής σημασίας, διότι θα μπορούσε να σημαίνει περισσότερη δέσμευση για το περιεχόμενό σας αλλά ίσως και περισσότερα unlikes και unfollows. Χρησιμοποιήστε το Facebook Insights για να δείτε πότε οι fans σας είναι online και αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας.

7. Διαθέστε προϋπολογισμό και πόρους (social media marketing – Budget and Resources)

Για να καθορίσετε τον προϋπολογισμό σας για social media marketing, ανατρέξτε στις τακτικές που έχετε επιλέξει να χρησιμοποιήσετε για να πετύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.

Κάντε μια ολοκληρωμένη λίστα με τα εργαλεία που χρειάζεστε (π.χ. παρακολούθησης κοινωνικών δικτύων, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εξυπηρέτησης πελατών..), υπηρεσίες που θα αναθέσετε σε τρίτους (π.χ. σχεδιασμός γραφικών, παραγωγή video…) καθώς και κάθε διαφήμιση που θα αγοράσετε. Δίπλα στο κάθε ένα τοποθετήστε το ετήσιο προβλεπόμενο κόστος, ώστε να έχετε μία σαφή εικόνα του που επενδύετε και πόσο, καθώς και πόσο η κάθε δαπάνη επηρεάζει τον προϋπολογισμό σας για το marketing.

Πολλές επιχειρήσεις ορίζουν πρώτα τον προϋπολογισμό τους και στη συνέχεια επιλέγουν ποια τακτική ταιριάζει σε αυτό τον προϋπολογισμό. Μία άλλη προσέγγιση είναι, να δημιουργήσετε πρώτα τη στρατηγική που ταιριάζει στην επιχείρηση και τους στόχους της και μετά να καταλήξετε στον προϋπολογισμό που ταιριάζει σε αυτή τη στρατηγική.

Αν η συνολική δαπάνη για την υλοποίηση της στρατηγικής σας υπερβαίνει τον προϋπολογισμό, τότε κατηγοριοποιήστε και εκτελέστε με προτεραιότητα τις ενέργειες που μεγιστοποιούν την απόδοση της επένδυσής σας (ROI). Οι ενέργειες με την ταχύτερη απόδοση της επένδυσης (π.χ. η διαφήμιση και η κοινωνική παραπομπή) θα έχουν προτεραιότητα γιατί παράγουν άμεσα κέρδη, τα οποία μπορείτε αργότερα να επενδύσετε σε μακροπρόθεσμες τακτικές (απόκτηση κοινού, δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου, ή μακροχρόνια δέσμευση).

8. Εκχωρήστε ρόλους και αρμοδιότητες (social media marketing – Assign Roles)

Γνωρίζοντας ποιος είναι υπεύθυνος για τι, αυξάνει την παραγωγικότητα και απομακρύνει τη σύγχυση και την επικάλυψη ή επανάληψη των ενεργειών. Τα πράγματα μπορεί να είναι λίγο ακατάστατα στην αρχή, αλλά με το χρόνο τα μέλη της ομάδας θα ξέρουν τους ρόλους τους και τις καθημερινές εργασίες για τις οποίες είναι υπεύθυνοι.

ActOnline Social Media Marketing Strategy 7

Όταν ο καθένας θα ξέρει το ρόλο του, θα είναι η ώρα να αρχίσετε να σχεδιάζετε τη διαδικασία εκτέλεσης. Μπορείτε να προγραμματίσετε είτε ημερήσια είτε σε εβδομαδιαία βάση. Δε θα σας συμβούλευα να προγραμματίσετε σε μηνιαία βάση, διότι πολλά πράγματα θα συμβούν στο ενδιάμεσο διάστημα και μπορεί να καταλήξετε να σπαταλάτε χρόνο για να προσαρμοστείτε στις νέες αλλαγές.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε online εργαλεία για να διαχειριστείτε την ομάδα σας και να αναθέσετε καθήκοντα σε κάθε μέλος. Αυτά τα εργαλεία θα σας εξοικονομήσουν πολύ χρόνο και θα σας βοηθήσουν να παραμείνετε οργανωμένοι.

Η σειρά σας…

Η social media marketing στρατηγική σας δεν είναι είναι “γραμμένη σε πέτρα”. Καθώς κινείστε προς τα εμπρός, ίσως ανακαλύψετε ότι κάποιες τακτικές δεν λειτουργούν τόσο καλά όσο θα περιμένατε. Προσπαθήστε πάντα να προσαρμοστείτε γρήγορα και να συμπεριλάβετε τις νέες αλλαγές στη συνολική στρατηγική σας.
Τι γνώμη έχετε? Έχετε μια σαφή στρατηγική για την προβολή σας στα social media? Ποια εργαλεία χρησιμοποιείτε για να καθοδηγήσετε και να ελέγξετε την ομάδα σας?

Θα ήθελα πολύ να ακούσω τις σκέψεις, τις ερωτήσεις ή τα σχόλιά σας. Παρακαλώ χρησιμοποιήστε το χώρο για τα σχόλια, παρακάτω!

 

Yiorgos Filos ActOnline

Partner / e-Marketing – Advertising

www.actonline.gr

Αποκτήστε μία επιτυχημένη Social Media Marketing Στρατηγική

Είτε ξεκινάτε τώρα την παρουσία σας στα Social Media, είτε ήδη προσπαθείτε να προβληθείτε σωστά μέσα από αυτά, η ActOnline μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε την κατάλληλη Social Media στρατηγική για την εταιρεία σας.

Η έμπειρη ομάδα μας θα συνεργαστεί μαζί σας, θα ακούσει τις ιδέες και τις ανάγκες σας και θα σας βοηθήσει στο στήσιμο και τη διαχείρηση της καθημερινής σας παρουσίας στα Social Media, αλλά και στην αποτελεσματικότερη διαφημιστική προβολή σας μέσα από αυτά!

ActOnline_logo


Σχολια

  1. Thanks, great article.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Font Resize
Contrast

Εγγραφείτε στο Newsletter και ΚΕΡΔΙΣΤΕ το κόστος διαχείρισης της διαφημιστικής σας καμπάνιας (Google AdWords) για 15 ημέρες!

Μη χάσετε την προσφορά γνωριμίας της ActOnline! Ισχύει για λίγες μόνο ημέρες.

Οι πληροφορίες σας δεν θα διαρεύσουν σε τρίτους